Städ, premiär och feruktansvärda skavsår

Igår när jag åkte hem ägnade jag mina 37 minuter på pendeltåget åt att ladda upp för städning här hemma. Jag gick i huvudet igenom alla uppgifter som jag ville göra.
Så kl 19.45 klev jag in genom dörren och kl. 21.15 hade jag skurat badrum och toalett, plockat undan allt som låg framme både på bord och golv, diskat, tvättat och hängt tvätt, dammsugit, torkat nödvändiga ytor, bytt sängkläder.
Efter det ställde jag mig och lagade kvällens middag och kom då på att jag visst glömt att äta på hela långa dagen.
Gick på ett möte istället för lunch och sen tänkte jag inte mer på det.
Hur det kan bli!

Avslutade gårdagen med ny bok och låg sen och tittade på vår fina lykta i fönstret.

Idag var det lite extra feststämning i huset. Vår säsongsöppning var just ikväll.

Vi på Biljettkontoret samlade oss mangrant och lyssnade också på konserten.
Ni måste komma och lyssna på vår otroliga orkester!
Fasiken vad bra de är och undra på att vi säljer så mycket biljetter.

OBS! Vi säljer även till folk med kamera på huvudet. Jag smygfotar inte publik hur som helst, det här var en testgrupp från Samsung som filmade och testade en ny betalningsapp i vårt biljettkontor. Jag tror de var från Japan (eller Korea).

Hursomhelst, efter konserten stod min underbare far och väntade utanför personalingången med taxi och vi tog en sen middag tillsammans. Jag åt, pappa fikade.

En ljuvlig kväll var det, trots fruktansvärda skavsår.
Jag kunde verkligen inte ha skorna på mig längre utan gick strumpfotad till porten från taxibilen.

Tur att det inte regnade eller snöade. Häpp!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback