Dagbok för 43 år sen

Utdrag ur min dagbok 23 april 1973:

"I dag har jag varit hos min mor-mor och där fick jag en jätte god mat det var visst potatis och det andra kom jag visst inte i håg"

Jag skriver mycket om vad jag äter, jag gillar skolan och jag är kär mest hela tiden.

24 april 1973
"I dag var jag på fritis och där målade jag tre kottar en var grön och en var svart och den sista var blå. Sen så skulle jag gå till skolan (jag var på fritids på morgonen innan skoldagen började, vuxna Ninas anm.) det var första dan i skolan för vi hade haft lov där räkna vi och det var jätte kul och sen skulle vi gå och äta det var kyckling med ris. Sen hade vi matrast och sen när vi kom in i klassrummet så skulle vi läsa det tycker jag är roligast. I skolan lärde vi oss S Q W det var jättesvårt"

Jag är så förvånad att jag nästan inte har några stavfel alls. Syftningsfel har jag desto fler...

19 april 1973
"I Dag har jag Gjort en pÅsk duk till min mamma och hon tyckte den var jätte fin. i dag slutade min mamma klockan två i dag för de gjorde hon minsann."

Tack du som köpte min första dagbok, jag kommer inte ihåg vem du var. Det kanske var mina föräldrar. Skulle inte förvåna mig.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback