Blommor, bollar och dubbelmoral

Vilken trevlig dag det blev med blommor från chefen (för att jag fyllt år). Tack Lotta!

Det är fint att fylla år på hösten, det är alltid så vackra färger i buketterna man får. Älskar höstblommor!

Arbetsdagen svischade iväg som vanligt. På eftermiddagen kom dottern och väntade på mig och så åkte vi hem tillsammans. Tänk vad en tågresa kan gå fort när man har bra sällskap med sig.

När jag kom hem käkade jag middag (tråkigt att äta ensam men trevligt att ha tv:n för sig själv).
I en vecka har jag varit sugen på chokladbollar men inte orkat göra dem. Ikväll orkade jag - jippi!

Jag kastade i lite av varje i mixern och det blev jädrans fina chokladbollar. Smör, havregryn, kakao, socker, vanilj, kaffe och grädde. Allt på en höft.
Hur många kalorier som helst och jag har inte ett dugg dåligt samvete för att jag både slickade skålen och klämde i mig ett gäng innan sängdags. Gud så skönt att göra precis som man vill!

Dagens dubbelmoral står iallafall oljebolaget Preem för, som nu marknadsför sin Svanen-märkta diesel.
Lura nån annan att skit som man borrar efter i jordskorpan och använder skulle kunna vara Svanenmärkt.
Jag går inte på det!!!
Fan, vad sur jag blev nu.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback