Innovation och repetition

Klockan ringde 6 i morse och jag studsade upp ur sängen! Hur konstigt som helst, men har man flow är det bara att hänga med. 
Tog röda faran med mig till stan och vid ett av tusen rödlysen såg jag vad busschauffören gjort med sin lunchlåda. 


Jo, har man inget kylskåp kan man lägga lådan i en systempåse och sen hänga ut den genom fönstret. Blir automatiskt kyld liksom. Kul med innovation. 


Bodilski och jag var på Stockholmsutbildning idag på Kulturhuset. Huset som gärna blandas ihop med vårt Konserthus. 
Bland annat skulle vi få tips om vad vi i vår tur kan tipsa turisterna om i Stockholm. 
Tyvärr var de (Visit Stockholm) inte lika innovativa som ovan nämnda busschaufför utan återanvände ett manus de använde på denna "utbildning" för två år sen. 
Jag har ju lite för bra minne (för sånt som intresserar mig) så det blev tråkigt att lyssna så jag mediterade i tio minuter och vaknade piggare än nånsin. 


På jobbet firade vi livet. Tack Kats, det där fixade du galant och Haga tårtkompani är ett nytt favvobageri hädanefter. 


Finbesök av fröken N och hennes underbara mor från Tyskland gjorde hela eftermiddagen glad. 
Tusen tack för de fina blommorna! 

På yogan gick det finfint och starkare än nånsin svischade jag hem och möttes av två av mina tre kärlekar. 


Den tredje var hemma och tog hand om sin brakförkylning. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback