Tradition och nya möten i natten

Långfredag. Alla talar om hur långtråkig den dagen var förr. För mig har den alltid varit rolig. Vi firar nämligen påsk ordentligt med farmor. Påskharen kom alltid med presenter och speciell mat serverades. 
Nu har påskharen blivit lite gammal så i år åkte vi på restaurang. 


Vi hämtade upp farmor och åt kinamat, det gillar vi alla. 


Farmor är lite liten så till och med servetterna skymde henne. Men pigg och glad var hon  

På hemvägen följde vi traditionen att kolla snygga kläder på Trikåbasaren i Solna. 


En butik som funnits i minst 50 år.

Och sen måste jag skryta med min pappa. I Taxi 020:s intranät tar man upp både klagomål och beröm från kunder. 


Fina pappa, som jobbar trots pensionering. Det tycker jag är toppen. 

Och på sista kvällspromenaden med Chili stötte vi på två nya vänner, en hund, Ceasare och hans matte. Hundarna gillade varandra och vi slog följe. 
Det blev en väldigt rolig promenad. 


Hoppas verkligen det blir fler träffar i framtiden. 

Efter dusch och bad är vi nu redo att fira resten av påsken. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback