En måndag i betraktarens öga

En lite grå och slaskig måndag är snart till ända. 
Jag sov ordentligt. 
Åt ingen frukost, men det gör jag aldrig ändå. 
Kom tidigare än beräknat till jobbet. 
Testade uppgradering av biljettsystem hela dagen och fokuserade verkligen på uppgiften, vilket jag annars inte alltid gör. 
Åkte hem och hann med ett tidigare tåg, som dessutom var på tid. 
Gjorde en ryggbiffsallad på rester från i lördags, himmelskt gott. Varmt kött i sallad har bästa Sus lärt mig tycka om och då passade jag på att tänka på henne. 

Kollade tv och i varje reklampaus gjorde jag ett uppdrag som jag gav mig själv. Det blev både diskmaskinsutplock och inlastning, vika tvätt och lägga i skåp (världens tråkigaste uppgift). 
Och sen fick jag ett härligt meddelande från södra Sverige, som gjorde mig glad och kvällen avslutades med att jag mötte upp Ove på parkeringen och samtidigt fick ett samtal från sprallig dotter och sen ett jätteroligt samtal från Oves systerson. 
Nya äventyr väntar...

Ja, där ser ni, en grådaskig måndag kan arta sig hur bra som helst. 
Det beror på från vilken vinkel man väljer att betrakta den ifrån. 


Uppifrån eller nerifrån?

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback