Hemvändardag för Ove - jag hängde på

I fredags kväll när vi dåsade i soffan bestämde vi oss spontant för att åka upp till Oves syster i Långshyttan och gå på Brukets dag. 
Jag gick frivilligt upp 7.30 (okej, jag snoozade två gånger) och så åkte vi iväg med nya fina bilen tillsammans med Chili. 



Dottern, som är på väg att flytta hemifrån fick spendera sin lediga dag på ett stort varuhus med platta paket. Psst... Hon lånade min bil med världens minsta bagageutrymme. He he. 

Det var så fint väder och hela familjen Forsberg med barn och barnbarn (totalt 13 personer) var där. 


Det åktes karusell. 


Det hoppades i en uppblåsbar hinderbana. 





De reds på hästar. 


Lilla Emelie skulle minsann ha den stora hästen och inte nån liten fjutthäst. 


Wilma red som om hon inte gjort annat.

Hedemora kommun har tagit emot många ensamkommande flyktingbarn. Därför sponsrade kommunen alla aktiviteter så allt var gratis, hela dagen för att ALLA skulle få en rolig dag. 
Så gör man i det riktiga Sverige. 

Efter lunchen inväntade vi uppträdandet av Panetoz. 

Då var parken vid Brukshotellet proppat med folk. Kul med så mycket folk i "Långsta". 


Inte så smart med en svart bakgrund när Panetoz uppträder. De är fem killar om ni undrar. 
Men herregud vilka killar, de fick fart på hela parken. De lät sig fotas av alla som ville, de hoppade i hinderbanan med barnen och bjöd på sig själva. Härligt att se! 

Under uppträdandet så sa en av killarna hela tiden Långhyttan istället för Långshyttan. Han blev rättad så småningom och det blev en kul grej i showen. 
Det fick mig att tänka på att det inte alltid är så lätt med ordet Långshyttan. 
Ove och jag gick ju i samma klass 1:an till 9:an och efter varje sommarlov eller jullov fick man berätta vad man gjort. Och tänk, Ove hade alltid varit i Långsyltan. 
I många år trodde jag därför att orten hette Långsyltan. 

Efter Brukets dag följde vi med hem till Forsbergs och lekte med barn och fick en brakmiddag med grillat och efterrätt därtill. 

Mätta och glada åkte vi sen hem till Märsta. 
Hujedamej vilken fin dag det blev. 
Jag älskar improvisation, om man bara bejakar blir det väldigt bra. 

//Najno

Psst... Gjorde två riktiga fynd på bruket. 

Ett nytt halsband till Chili i läder. 

Ett armband till mig, som jag blev helt förälskad i. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback