Man får aldrig sluta leka

Åh, inatt var ju inte hunden hemma men tänk att jag sov som en stock.
Det kändes helkonstigt att i morse inte ha en lurvetuss som slickar en god morgon på kinden, trippar omkring runt benen, ligger och tittar på en när man gör sig klar i badrummet.

Fick iallafall en hälsning från henne via telefonen. God morgon!

På lunchen gick jag lite snabbt in på Indiska. Hade nämligen sett en tunika som jag blev kär i i Valbo. Har inte kunnat släppa tanken på den så nu gjorde jag slag i saken och köpte den och två andra toppar. Tjoho, när jag är på köphumör!

På eftermiddagen kom en tekniker från vårt kassasystem till oss och skulle förbereda maskinerna för de ytterligare nya mynt och sedlar som lanseras i oktober. Han hade tänkt att
"Jaha, nu ska jag till Konserthuset, där är de nog lite tråkiga och stela"
Det visade sig att han tyckte det blev dagens roligaste uppdrag.
Han var nämligen tvungen att tömma alla tre kassorna på sedlar och när de sen skulle matas in i kassan igen föreslog jag att vi skulle tävla om vem som var snabbast in med sedlarna.
Efter två kassor stod det 1-1 mellan oss och i sista "matchen" slog han mig med 2 ynka sedlar.
Jag fick ett klistermärke som tröstpris.

När jag kom hem kände jag mig huslig och glad så jag bjöd Ove på kycklingmiddag.

Tog mig ett glas vin och njöt på balkongen medan maten blev klar.

En hyvens dag!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback