Hämnden är ljuv

Som ni läste igår gick det ju åt skogen med bakningen igår. Inget bakpulver eller vaniljsocker satte stopp för det.
Men så i morse hittade jag nåt i min bil och jag säger bara:
- Hämnden är ljuv!

Efter jobbet åkte Chili och jag till farmor Herta. Jag gjorde en god gärning och hade köpt med mig både ny mobiltelefon och en ny bärbar telefon till hennes fasta nummer.
Ännu gladare blev vi tillsammans när alla inkopplingar och inställningar var klara.
Hertas kommentar till telefonerna:
- Nu kanske jag inte alls behöver skaffa hörapparat. Nu när det hörs så bra.
Käraste farmor, tack för goda mackorna och pratstunden. Åkte naturligtvis hem med en ny kofta därifrån.
Från Solna är det inte långt till Soffis jobb och eftersom hon skulle sluta i samband med min hemfärd från farmor så hämtade jag upp henne.
Då hon inte var riktigt klar åt jag en bagel och drack iste (Chili fick skinka) och så väntade vi i lugn och ro.

Nu ser jag fram emot onsdagen. Det blir nog en rolig dag tror jag.
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback