Grattis mamma!

Idag fyller mor år och eftersom det inte blev nån Ålandsresa så bjöd jag på middag.

Förrätt: marinerade räkor serverade i rosésallad med vitlöksbröd.

Ugnsgrillad torskrygg med skirat smör och pepparrot.

Lyllos sommarbarn som får jordgubbstårta. Tack Petra, för tips om att mixa jordgubbar och blanda med vispad grädde. Så gott
Ja, jag är så stolt över mig själv för det var första gången jag serverade fisk i familjen. Maten blev så god.

Obligatoriskt kortspel hann vi också med.
Till fikat serverades även en sång för födelsedagsbarnet.

Mor är ju lite blyg och gillar inte att bli fotograferad. Det respekteras!

Jag och Soffi skjutsade hem "gamlisarna" och pappa fick bära mors ballonger. Hon ligger 100 meter före om ni undrar.

Soffi följde sen med hem och gosade med lillasystern.

De saknar varandra jättemycket.
Vi avslutar nu den här semesterperioden och längtar redan till nästa.
Vi inledde på vanligt sätt med ost och kex på "ballen". Flaggan hissades och nu ikväll åt vi kex och ost och flaggan togs ner.
Nu återstår bara att önska er med mer semester än jag en riktigt skön ledighet.
Det har vi haft!

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback