Hej då 2015 Gott nytt 2016


 
 
Lite frågor till mig själv så här i början av året:
 


Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort 
* Jag fyllde 50, det har jag aldrig gjort förr
 
Genomdrev du någon stor förändring?
* Jag började med yoga, det betydde väldigt mycket för mig. 
 


Vilka resor gjorde du?
* Långshyttan

Siljansnäs (två gånger)

München 

Kreta
 


Bästa köpet?

Min dunjacka!
 


Gjorde nånting dig riktigt glad?
* Alla uppvaktningar i samband med födelsedagen. De blev jag så glad av. 
* Och att vi lyckades hålla en söndagsmiddag i månaden med mor och far. 

 


Vad önskar du att du gjort mer?
* Längre promenader
 

 


Favoritprogram på tv?

Melodifestivalen och dokumentärer. 

 


Bästa bok du läst i år?

Har läst för många för att kunna peka ut en enskild. Men den jag håller på med nu "De underkända" ligger högt på listan. "Haren med bärnstensögonen" var också extremt bra. 
 


Största musikaliska upptäckten?
* Att Fredrik Kempe skriver bra även för musikaler "Livet är en schlager"


 


Vad var din största framgång på jobbet 2014?

Kunden Michel från Österrike, som kom tillbaka med två hemgjorda apfelstrudel, bara till mig. Han tyckte det var synd att jag nästan var gift. (Äldre, gott doftande herre)
 


Största glädjen på det privata planet?
* Att Ove och jag reste ensamma utomlands och hade lika kul som för drygt 20 år sen. 
* Att dottern lyckats så bra på sina arbetsplatser. 

 


Största misstaget?

Att jag inte lyssnade till min kropp och gick till doktorn tidigare med jätteproppen Orvar. 
 


Var du gladare eller ledsnare det här året?

Alltid gladare, även det här året. 
 


Vad spenderade du mest pengar på?

Nikotintuggummi.
 


Vad gjorde du på din födelsedag?
Flög till Kreta och installerade mig på hotellet. 
 

Vad fick dig att må bra?

Min familj inklusive vovvis förstås.

Att yoga.
 


Vem saknade du?

Elisabet
 


Mest stolt över?

Att vår dotter är den fina människa hon är. Nåt rätt måste jag ha gjort (Ove har gjort en jävla massa där också)
* Att min hund är den lugna och trevliga hund hon är. 
* Att jag är en bra, snäll och trygg människa, som försöker möta människor för de de är och inte vad de har för bakgrund. 
 


Det blev ett riktigt bra år 2015. Nu vänder jag blad och lufsar vidare in i 2016 med en massa nya äventyr.
Det ser jag fram emot!
 


//Najno







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback