Bästa tisdagen på länge

Hur bra kan en tisdag vara egentligen?

Jag var ute i god tid i morse. Kom tidigt med Chili till mamma, hon blev nog väldigt förvånad då jag för det mesta är sen. 
Hade tid över innan jobbet så jag knallade in på Åhléns och insöp den fina doften från kosmetikaavdelningen (barndomsminne) och gick till systrarna Voltaires café och köpte stans godaste chokladbollar till eftermiddagsfikat. 


Jag hann inte ens få upp kameran att fota alla bollarna förrän vi glufsade i oss dem. 
Men innan eftermiddagen var jag inbjuden att fira fröken N i orkesterfoajen. Hon fyllde nämligen år idag och bjöd på bubbel och tårta. 


Stort grattis kära fröken N. 
Jag var tvungen att gå nästan på en gång men vi fick kramas iallafall. 



Direkt efter uppvaktningen hade vi fackpampsmöte. Nåja, några pampar är vi inte men det blev ett snabbt och effektivt möte. Sånt gillar vi. 

Hela arbetsdagen började med en knasbollskund och det var startskottet för Bodilskis (namnsdag idag) och min hysteriska skrattdag. Ta mig sjutton att vi hittade nåt att skratta åt från öppning till stängning. Så befriande!
Och strax före stängning klev en av mina allra bästa vänner in genom dörren, Storchen. 
Naturligtvis blev det tokskratt då också. Tack Annika och Måns-Anton för att ni tittade förbi, jag blev så glad och varm i hjärtat. 

Lugn i stormen, kvällen tog inte slut där. 
Som jag har längtat och glatt mig. Yogan med Jenny började ikväll. 


Bästa Jenny. Bild lånad från alltomyoga.se

Och en kompis hängde på i sista minuten och testade hon också. 
Jag har inte yogat sen mitten på december men kroppen fattade på en gång vad som var i görningen och svidet i ryggen och ömheten i höger axel försvann redan vid uppvärmningen. 
Tjoho, nu är jag på banan igen. 

Vilken jäkla tisdag det blev, hörni! 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback