Kontrasternas dag

Riktiga kontraster var det idag. 
I vädret iallafall.  

När jag åkte till jobbet var det vår i luften med lågt stående sol och då gick det i 50km/tim på motorvägen hela vägen till Solna. 
På vägen hem var det regnblandad snö som föll. 
Och på sista hundpromenaden pulsade Chili och jag i härlig flera centimeter tjock kramsnö. Kontraster, som sagt. 

Annars var det inga mer kontraster idag. 
Ove ligger däckad i flunsan och jag kom hem med massa energi, lagade supergod kyckling med parmaskinka och en hitte-på-sås med grädde, kalvfond, vitlök och riven ost. Och skjuts in i ugnen. Satan vad gott det blev. 



Sen röjde jag efter middagen igår. Jag har nämligen inga som helst problem med att gå och lägga mig med överfull diskbänk. Det är det jag älskar med att INTE ha öppen planlösning. 
Jag hatar öppna planlösningar. 


Om ett par veckor ska den här sötnosen få åka på hundutställning. Det ska bli så himla kul. 
Det här är för övrigt Chilis nya favvoplats i soffan. Annars är det fönsterbrädan som gäller, för där kan man spana. 
Och det är hon väldans bra på. 

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback