Hundar och ungar så hela arslet gungar

Oj, vilken dag det blev igår. 
Vi svischade med röda faran till Nykvarns hundhall för Chilis första utställning. 
Hon tillhör veteranklassen då hon är 7 år. 

Eftersom det var hon som skulle ställas ut och inte jag så var jag inte ett dugg nervös, bara förväntansfull. 
Jag och Soffi var verkligen två nybörjare. 


Folk hade campingstolar, matlådor och en massa andra tillbehör med sig. 
Vi satt på golvet och hade bara Chilis grejer med oss. 
Men fy tusan vad roligt det var. Vi stötte på Sofias första dagisfröken, som också ställde ut. 
Vi kom i samspråk med en massa nya och glada hundvänner. 
Alla peppade varandra och applåderade och tjoade. Det var så trevlig stämning. 


Chili fick TiG-pokal och blev sen åtta. 

Hon gillade inte alls att domaren kollade öron och tänder men hon gick med mig och visade upp sig helt exemplariskt och fick ändå fina omdömen av domaren. 
Sofia och jag är så stolta över vår fina hund. 
Det här var en blandrasutställning arrangerad av Blandisrix. 

Efter utställningen åkte vi direkt hem till mor och far på familjemiddag. 
Igår var temat 80-tal. 

Mamma hade hittat vårt gamla Berså-porslin och det blev räkcocktail, fläskfilé med curry och banan och fruktsallad med vaniljglass. Allt var bara toppklass. 



Och såg här såg Ove och jag ut i mitten av 80-talet. 


Kvällen avslutades med kortspel och grogg. 

Sen blev det svart, för min del. 


Herregud, vilken fest. 
Soffläge idag. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback