Pyssel och veterinärbesök

Första semesterdagen!
Med lite lätt och ledig klädsel var vi ute och gjorde ärenden.

Vi pysslade om oss själva på eftermiddagen och jag hittade en bra serie på Netflix. En spansk en, Grand Hotel. Så bra!
En bra serie och en veckotidning med korsord, ja då är det ljuvligt!

På kvällen hade jag fått en tid hos veterinären med Chili. Hon råkade få ett äppelkart rakt in i ögat i helgen och blev alldeles svullen en kort tid.
Ville bara kolla att det inte var nåt allvarligt.
Men det var bara fint med Chili. Veterinären tog sig god tid och kollade hela hunden. Hon fick mer än godkänt och tror ni inte att veterinären frågade:
- Jo, hur gick det med analsäcksinflammationen du sökte för i Knivsta tidigare i sommar?
Ja, det var ju bara att erkänna som det var, att hunden löpte och jag visste inte hur en hundbak kan se ut då.
Men herregud, ska den där jävla soppan förfölja mig resten av mitt hundliv?

Och naturligtvis får man smaka lite av mammas mat när man ser på henne med de där ögonen.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback