Goda gärningar gör en glad

Dagen började med lite goda gärningar.
Först släppte jag in fem brandmän i porten bredvid mor och far. Borde inte brandkåren har koderna till alla portar i kommunen. Tur för mig var det att det är samma kod på alla husen i området. Det var visst nån brödrost som fått tuppjuck och spred en jäklar röklukt ända in i mor och fars port och även i deras lägenhet.
Lämnade iallafall Chili och åkte vidare.

Hämtade upp farmor och åkte till audionomen med henne.
Det gick fint och när jag lämnat henne hemma igen var det bara att åka vidare in till jobbet.
Det fortsätter att vara mycket att göra och idag kände vi oss alla lite "dagen-efter". Stora biljettsläpp är roliga men också arbetsamma.

Då är det ju trevligt när man ser en sån här lapp i en offentlig hiss någonstans i Stockholm.

Jag tog åt mig!

Tack mamma och pappa för allt hundvakteri hela veckan när det körde ihop sig totalt för oss. Vad skulle vi göra utan er?
Och min pappa är ju helt underbar, på eftermiddagen ringde han och berättade om en stor bilolycka och tipsade om alternativ väg hem.
Alltså, hur lyxigt kan man ha det med privat trafikledare och allt?

Fredagskvällen spenderade Chili och jag med min spanska serie. Ove svänger sina lurviga och jag är ordentligt fredagstrött.
Behövde inte ens en GT för att koppla av.

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback