Afterwork ensam, fira ledighet tillsammans

Jag har känt mig så glad och energisk de senaste dagarna. Igår jobbade jag fram till konsert och i sista minuten bestämde jag mig för att göra en afterwork på egen hand.

Åh, inte visste jag att jag gillade Rachmaninov, men det gör jag.
Jag hade lämnat min kassa för konserten och tänkte redovisa den när konserten var över.
Men då satt den här lappen på min skärm!

Tack kära kollegor för att ni hjälpte mig. Jag blev så glad.
Och utanför personalentren stod min privata gula taxi med pappa som chaufför.
Han körde mig ända hem och vi fick en bra pratstund tillsammans. Min snälla pappa. Tack!

Att jag varit energisk och glad idag förstår jag däremot eftersom jag nu går på ytterligare semester i ett par veckor.
Vi brukar ju fira med korv och ost på balkongen men vi hamnade faktiskt på Sofias balkong istället.

Minst lika trevligt som på vår egen och dessutom fick vi hemgjord potatissallad serverad på guldfat.
Himmelskt gott! Jäkla unge, hon är även bra på att laga mat.

Nu kan inga sjukdomar komma emellan nu ska jag fan njuta av min ledighet, helt utan krav eller måsten.
//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback