Vår, finbesök, hundattack och hjälp vänner emellan

Åh, nu är det nära; med våren alltså. 


Jag fick riktigt finbesök igår på jobbet av min fina vän Anna. Hon tittade förbi och det gjorde hela min dag igår. Tack Anna. Hoppas allt gick bra för dig. 

På kvällen fick jag dock ett meddelande av kompisen Taz med hunden Cesare. 
De hade blivit attackerade av en lös golden retriever. Både Cesare och Taz blev bitna och skadade. Jodå, polisanmälan är gjord och veterinär- och läkarbesök avklarade. 
Man blir så förbannad på folk som inte har koll. 

Igår och idag har det varit full rulle på jobbet. Vår mest hektiska period börjar nu och kommer pågå ett bra tag framöver. 
Så trött som en gnu eller två gnuer begav sig kollegan och jag till kvällens yogapass. 
Det gick fint och jag var så inspirerad av Jennys podd, som hon också gör. Finns i Podcast under Yogiskt. Lyssna på den!


Ljuset på himlen var så himla fint på vägen hem. 

Ove och jag gick sen tillsammans och hämtade Cesare, så han fick kissa lite. 


Varför har du tratt, Cesare?


Jag vill ju pussas!

Ove bar honom både upp- och nerför i trappen, så det blev lite träning för honom också. 

Nu är det väl ändå dags att sova va?!

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback