Ficktjuvar, räkmacka, mjölkkaos

Igår fredag var det ficktjuvarnas afton. 
En kund blev av med en handväska på en intilliggande restaurang.  Lämna aldrig en väska obevakad, det är gjort på en tiondels sekund. 
På vägen hem, när jag gick mot pendeltåget knackade en tjej på min axel och sa att jag haft två killar efter mig och att de spanat in min väska. Jag tackade henne och gick upp på perrongen. Där haffade precis fyra ordningsvakter en tjuv på tåget mot Kungsängen med en proppfull ryggsäck. 
Jag var riktigt andfådd efter den där anspänningen. 
Jag förlorade inget utom tron på den goda människan (för en stund iallafall)

Fredagsmiddagen bestod av bästa räkmackan i stada. Hötorgshallen har de finaste mackor. 


Idag lördag svischade jag in till stan. 
Passade på att ta ett kort på vägrenen. 


Vad ser jag där om inte små gulliga tussilago. 


Sätt nu inte protesterna i halsen för att jag tog kort medan jag satt bakom ratten. 
Det stod nämligen helt jävla still redan från Märstaavfarten. 
En lastbil med tusen mjölktetror hade rammat hela staketet och förarhytten var så massakrerad att jag inte ens såg den. 
Chauffören var oskadd!!! Så naturligtvis blev jag sen men mina kollegor höll ställningen tills jag äntligen kom fram. 

Hittade mer konst på väg från parkeringen till jobbet. 


Aldrig tänkt på att den lilla obelisken fanns rakt framför ögonen. Stått där sen -88 liksom, i närheten av Olof Palmes dödsplats. 

När jag kom hem var jag både trött och sur men kunde inte fortsätta sura då min lilla golvmopp mötte mig i dörren (de andra i familjen var på andra uppdrag). 


Hon hade haft det lugnt och skönt för sig själv en stund. 

Nu är det dags att släcka, hm, för i morgon blir det äventyr. 
Häng me!

//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback