Det blir bättre än man planerat

Idag hade jag bestämt mig för en riktig vilodag. 
Då fick jag ett meddelande av min svägerska om att hon var i trakten på en akvarellutställning. Jag bestämde mig för att hänga på och promenerade till vår Kulturstuga i Märsta där en utställning var på gång. 


Det visade sig att jag missuppfattat min svägerska och att hon var i Kulturgården i Sigtuna! 
Nåja, jag kollade en underbar utställning för mig själv. 


Sen fikade jag där och slog mig ner hos personalen. Det visade sig att vi alla tre kände varandra från min ABF-tid. 
Jag hade till och med anställt en av tjejerna som ledare i babyrytmik. 
Det blev en rolig fikastund med glada minnen. 
Efter promenaden hem slängde jag mig i soffan och tittade på en argentinsk film med den engelska titeln "the Wild Tales". 



Alltså vill ni se en galet bra film om hämnd ska ni se denna. Såg senare att den var Oscarsnominerad och jag förstår absolut varför. 

På kvällen gick Chili och jag ut och träffade våra nya kompisar Taz och hunden Cesare. 
Herregud, vad vi gillar varandra!







Cesare står och väntar medan Chili hoppar. 


Sen svischar han som den glada hund han är. 

Det blev en aktiv dag med massor med frisk luft. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback