Bita ihop

Så här kan man också rasta en hund som inte gillar andra hundar; man ställer sig bakom huset man bor i, släpper lös hunden, låt den rasta sig själv, skiter i andra och dyker ner i sin mobiltelefon: 


Jodå, jag har pratat med killen men som sagt, skiter i andra. 

Tack Kats, för att du så envetet ringt och väckt mig denna vecka. Idag kom jag upp på tid, så nu borde jag vara på banan igen. 
Ska jag välja gamla sunkiga tåget eller det "nyare", lite mindre sunkiga?
Det är frågan denna torsdag morgon. 


Igår var en jobbig mycket-att-göra-dag men jag trotsade all trötthet och tog en extra lång hundpromenad. 
Himlen var så vacker och snart blir det musöron på björken. 


Sen blir jag bara matt av all denna girighet som finns i världen. Inget nytt men ändå lika irriterande. Undra på att jag har ont i käkarna, jag biter ihop lite väl mycket. Inga-Britt Ahlenius skrev så bra om detta på http://www.svt.se/opinion/ahlenius-om-panamapapers

Hon handlade hos mig en gång för länge sen och då var jag tvungen att säga henne att jag tyckte hon var en modig människa, jag kunde inte låta bli. 
Star strucked kallas det visst. 



//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback