Barndomsminne på jobbet

I morse när jag stod och väntade på pendeltåget såg jag ett gäng halvmeterstyper ute på utflykt. 


De var så glada och ropade "heja tåget, nu kommer tåget!" 
En bra start på dagen tycker jag. 

För er som kommer ihåg barnprogrammet "Från A till Ö" så minns ni kanske att Hedvig hade en bildtelefon. Den där telefonen var jag himla fascinerad av när jag var liten. 
Vi har exakt en sån telefon på jobbet. 


När nån ringer på vid handikappingången och vi lyfter på luren så visas en bild av personen som ringer. 


Det är Jullan som provringer. Och jag tänker varje gång jag svarar i den där telefonen på "Från A till Ö"
Ett satans bra barnprogram. Finns säkert på Öppet arkiv hos SVT. 



I morgon ska jag träffa min alldeles egna bilförsäljare, Tommy Blom. Han ska gå i pension och har öppet hus hela veckan. Helt otroligt att man uppmärksammar en medarbetare på det sättet. Men så är han också en jävel på att sälja bilar. Utan att man känner sig lurad. Kommer sakna honom. 

Dottern har meddelat att hon landat fint i Barcelona och det känns bra. 

Ser riktigt najs ut. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback