Söndagsstek i Fischerska palatset

Just nu känns det som om jag svischar väldigt mycket med röda faran. Hon går så bra, speciellt på motorväg. 
Idag åkte jag och hämtade upp farmor för mor och far bjöd på födelsedagsmiddag för Herta. 


Lite tjatigt att säga men min mamma gjorde det igen. 
Lagade en absolut perfekt kalvstek med gräddsås, gelé och potatisgratäng. 
Äh, fy satan vad gott det var. 

Alla utom långa killen var med. Vi saknade dig Lehandro men åt istället för dig också. 
Jag hade gjort kladdkaka och jo, den blev seg och fin. 

Senare på kvällen skjutsade jag hem farmor och jag tror hon var nöjd. 
Två böcker av Bodil Malmsten fick hon i present och en superfin vårtavla som Soffi målat. 

Ja, det här blev en riktig familje-frossar-helg. 
Nu går vi mot en tre-dagars-vecka och det ska jag väl klara av. Vet ju vad som väntar i slutet på veckan...

//Najno




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback