Skrivmaskin, Södergatan och schlager

Uppdraget med lagning av farmors skrivmaskin är slutfört. 
Dahlboms kontorsservice i Hägersten kan varmt rekommenderas om ni behöver hjälp nån gång. 
Jag fick hjälp också av pappa att leverera den lagade maskinen till farmor. 
Hon blev glad. 
Tack pappa för hjälpen. 

Idag var det Södergatans dag i Märsta. Ove och jag tog en långpromenad med Chili. Mor och far bor ju på den gatan så vi möttes i folkvimlet. Det var massor med loppisförsäljning och uppträdande med Idol-deltagaren Jens Hult. 
Mamma har haft honom som dagisbarn så det var kul att höra honom igen. 


Mor köpte ett fint hjärta att sätta på väggen. 


Själv hittade jag en ängel. 


Kvällen ägnades helhjärtat åt Eurovision och jag är så glad för Måns skull, att han vann hela tjottaballongen. 
Jag vet var jag ska vara nästa år i maj. 


Det blev en miss i år. 
Jag glömde dricka Fantan jag köpt, det blev cola hela kvällen. Typiskt!!!
Men ostbågarna fanns med, chips knastrar för mycket. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback