Sadistisk lokförare på Stockholmståg / SL

Jag var så in i döden trött i morse och fick stressa ganska mycket med bussen som var sen till tåget, som visade sig vara inställt, till att börja med. 
Sen stötte jag på en riktigt sadistisk lokförare. Precis när jag kommer fram till dörrarna säger han där han hänger ut med mikrofonen. 
- Du ska hoppa på tåget direkt och inte hålla på och hoppa mellan vagnarna. 
Därefter stängde han dörrarna rakt framför näsan på mig. 
Jag trodde han skulle öppna de åt mig men inte då. Tåget drog iväg 30 minuter försenat och överallt på skyltar stod det att just detta tåg var inställt. 

DET VAR FAN INTE INSTÄLLT OCH VEM RINGER MAN OCH KLAGAR PÅ SADISTISKA LOKFÖRARE? 

Och jag hade fan inte hållit på och hoppat mellan vagnarna. Tåget var ju inställt och det du ropar ut i tåget hörs INTE ut på perrongen. 
Alltså, jag blir så arg när jag skriver det här så jag kommer inte kunna sova inatt. 

Dagens skönaste lunch fick Kats och jag när vi drog till Bistro Boheme och åt "Wallenbergare". Ja, inom citattecken för de var inte gjorda på kalvfärs men goda ändå. 


Vi åt sent, så rushen hade svischat förbi. Det var väldigt trevligt att få sitta ner och ha miljöombyte under 30 minuter. 

Hemma bjöd Ove på fredagsmiddag. Han är underbar, alltid redo i köket när jag kommer hem. 

Jag och Chili tog en extra lång kvällspromenad. Regn, sol och hård blåst hann växlas under promenaden. 


Så här trånande ser man ut om man är en tik som löper och ser två stiliga killar på avstånd. 



Det är helt fantastiskt att vara ute vid 21-tiden och få solen i ögonen. 

Även en timme senare var det så ljust att jag fick dra ner rullgardinen. 


//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback