Jag är väl antik da'

I morse tog jag åter bilen till Solna i hopp om att jag skulle leverera en lagad eller nyinköpt skrivmaskin till farmor. 
Det visade sig vara lättare sagt än gjort. 
På Svanströms, där jag köpt maskinen för knappt två år sen himlade de med ögonen, fnös och sa att det där kunde det inte hjälpa mig med och de hade minsann inte haft elektriska skrivmaskiner de senaste fyra åren. 

Men för i helvete, jag är väl inte helt senil heller. Jag vet ju att tiden går fort när man har kul men inte så jävla fort. 
Jag travade iväg ut på Sveavägen, googlade, hittade Dahlboms kontorsservice i Hägersten. 
Janne, som jag pratade med intygade att jag hade rätt och Svanströms hade fel. Maskinerna slutade importeras till Sverige och Svanströms för sex månader sen. 

Janne tyckte det var olämpligt att köpa ny maskin när nu farmor var "inkörd" på den här. Så inom kort ska röda faran och jag ut på äventyr i Hägersten, var nu det ligger. 
Jag är skitdålig på orter söder om stan. 

Efter jobbet tajmade jag Soffis sluttid och jag mötte henne på Arlanda. 



Vi tog en middag på tu man hand på hennes gamla arbetsplats MAX (Sveriges godaste hamburgare). 

Hann sen hem till Greys anatomy och jo, det är så bra att tiden står still på onsdagar kl 21. Inte ens Soffi vågade prata med mig. Hon ligger två avsnitt före mig med hjälp av Viaplay och höll sig undan (för att inte försäga sig, tror jag). 

Chili och jag tog en nattur och mötte upp långa killen vid bussen. 

Så, nu är alla hemma och vi kan släcka lampan. 



//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback