Att våga gå tidigt

Startade morgonen med en långpromenad med Chili. Lämnade henne hos mor och far och åkte sen vidare in mot stan och jobb. 

En ovanligt lugn måndag gjorde att jag kunde gå hem lite tidigare. 
Är alltid skeptisk till att gå hem tidigare för det är ta mig tusan alltid nåt krångel med tågen då. 
Lagen om alltings jävlighet, ni vet. 

Idag kom tåget på tid, gick på tid (okej, två minuter sent) men sen var det stopp mellan centralen och Karlberg. 
Jodå, där satt jag och fick mina farhågor besannade. 
Tur att jag kunde spela lite extra Candy Crush och läsa tidningen i mobilen. 

Ove hämtade mig på stationen och sen fick jag för mig att vi skulle besöka vårt nya (har varit nytt i drygt ett år) bibliotek. 
Jag som bodde på bibblan när jag var yngre har helt slutat låna böcker. 
Men så fort jag kom in där kände jag ju att det är där jag trivs bäst. 
Det blev två tidiga böcker av Kerstin Ekman. Hon skrev deckare i början på 60-talet. Ska bli spännande att läsa. 

Hem och laga middag och sen röjde jag lite och Ove och jag avslutade dagen med en muttertur med vovvis. 
(Kul att ses en snabbis, Monika.)

//Najno

Kommentarer
Anonym säger:

Ja det var riktigt kul, synd bara att det inte var Ivar jag var ut med, natti kram.

2015-05-11 | 23:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback