Ett liv med musik

Förr i tiden kom ju alltid Tv-tidningen med kvällstidningarna på torsdagar. 
Då var torsdagen min bästa dag. 

Numera använder jag appen tv.nu men älskar fortfarande denna veckodag. 
Snacka om kroppsminne. 

Idag var det full rulle före konserten och mycket folk i salongen. Nästan utsålt en helt vanlig dag i mars. Helt otroligt! 

Jag gick in och lyssnade på Tjajkovskijs violinkonsert. Temat i konserten har Magnus Uggla snott rakt av till sin låt "Hand i hand". 
Den är så vacker, violinkonserten alltså. 



Det var en ung tjej som var solist. Hon spelade i en frackliknande blus och som hakskydd för violinen hade hon en prideflagga! Att hon dessutom är från gamla Sovjetunionen gjorde inte saken mindre kontroversiell. 
Dessutom fick hon från Konserthuset en vansinnigt vacker blomsterbukett i pridefärgerna. 

Det var en mäktig upplevelse. 
I extranumret spelade hon violin tillsammans med vår chefsdirigent Sakari Oramo, även violinist. Det blev rena showen då de både spelade och dansade. Härligt!

I bilen hem går för övrigt den här cd:n varm. 


Hämtade Soffi på Arlanda och så skrålade vi tillsammans med Måns Zelmerlöw i bilen. Man sjunger aldrig så bra som i bilen tycker jag. 

På nattpromenaden mötte vi upp Ove och Chili träffade en av sina pojkvänner på gården. Fina Ivar och hon är goa vänner och jag har fått en ny människokompis. Hur trevligt som helst. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback