Black Thursday - för oss pendlare

Jag vet inte riktigt vad SL håller på med men det är svårt att komma till jobbet numera. 
För att inte tala om hur svårt det är att komma hem. 
Jag har normalt 60 minuters enkel resa, idag tog det mig 2 och en halv timme att komma hem. 

Dagen började i ottan med vidareutbildning i vårt biljettsystem. 
Två engelsmän kom och körde utbildning med oss alla fem i biljettkontoret. 
Lunchen intogs på Smak och på eftermiddagen lärde vi de båda vad "fika" är. Semlor från Vetekatten, inte illa. 
Verkade som om de gillade det. 

Efter jobbet hade vi tänkt bjuda våra vänner på konsert men de hade annat för sig. 
Så vi begav oss till en pub och käkade lite grann och tog ett glas vin. Väldans trevligt. 



Efter det gick vi till vårt vackra blå hus och lyssnade på kvällens konsert. 
Schuberts symfoni nr 3, åh så underbar musik. Killen var 18 år när han skrev den, helt otroligt. 


Sen kom sopranen och sjöng som en ängel. Det var så vackert, så vackert. 
Jag gillar inte opera alls men det här var nåt för mig. Att hon dessutom hade utstrålning och var så söt så klockorna stannade gjorde kvällen minnesvärd. Adriana Kucerova, sök henne på internet och lyssna på henne. 


Efter konsertens slut vid 21 begav jag mig hemåt. Kl 23.40 klev jag innanför dörren hemma. 
Var tvungen att äta lite glass som tröst. 

Tack, min fina snälla pappa som väntade troget vid Märsta station och skjutsade mig till pendlarparkeringen. 
Du är bäst. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback