Vi drar vidare - norrut

Efter en lång god natts sömn packade vi ihop våra pinaler, tog farväl av värdparet Forsberg i Långshyttan och drog vidare norrut. 

Vi var bara tvungna att stanna i Stora Skedvi och hälsa på Petras familj, där de fått tillökning med två lejonmanade kaniner, Blomma och Ellis. 


Satan i gatan om inte de var de sötaste kaninerna jag sett. 
Skulle absolut kunna tänka mig att bli både marsvins- och kaninuppfödare. 

Åh, hoppas vi får vara kaninvakter nån gång. Jag kan bo ensam i erat fina hus, Petra! 

Nåväl, vi stack vidare och efter ytterligare fikastopp landade vi mjukt och fint i Siljansnäs stugby. 



Ingemar och Lotta har Sveriges finaste, mest välskötta stugby. Äh, vad fan jag har väl inte besökt varenda stugby i Sverige, men den är fin och den passar oss. 

Nu är det semester på jätteriktigt med Hemmets veckotidning (med recept jag aldrig lagar och pyssel jag aldrig gör), ett glas rosé och bara njuta. 


Även Chili njuter av utsikten häruppe. 


Soffi och jag gick upp till toppen av Björkberget och plockade blommor. 




Vi passade också på att lägga mask och leka skönhetssalong. 


Skönhet och skönhet. Ser bara fettig ut. Men huden blev mjuk som en barnstjärt efteråt. 


Ingemar kom förbi med sin elcykel som han rejsar (jo, han är gotlänning i botten) runt stugbyn med. Han var dock blyg så jag fick ju ställa upp som modell. 

Ja, vad gör man inte för husfridens skull?

På det hela blev det en kanondag, dessutom med vackert väder. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback