Rättvik i stillhet

Alltså, fy bubblan vad man sover bra häruppe i friskluften. 
I morse vaknade vi inte förrän vid 12-draget, alla fyra (fem med hunden). 
Hur skönt är det inte att ta igen alla timmar man INTE sovit under våren?!


Idag drog vi till Rättvik, som låg öde. De går nog och njuter av stillheten innan Classic Car Week, de som bor här. 

Vi kikade i affärer och käkade på Stars, som vanligt och sen drog vi hemåt. 
Att det ska vara så svårt att hitta en svart solhatt, jag måste befinna mig på fel ställe hela tiden. Suck!

 I Leksand såg jag för några dagar sen en trevlig skulptur på en trappa. 


Gillar när det sker lite oväntade saker runt omkring mig. 



När vi kom hem fortsatte vi vårt avbrutna golfspel sen igår. Borde kanske betala dubbel hyra för klubborna.  
Ove vann, han var i högform i dagarna två. Hur det gick för oss andra tre, det talar vi tyst om. 

Kollade på en bra film och nu blir det en ny bok att läsa. Den utlästa klassikern har jag lagt på busshållplatsen i Siljansnäs, men trots ett dygn har ingen tagit den. 
Hemma försvinner den på ett par timmar. Men här kanske folk tror att någon glömt boken och vågar inte ta den. Men om de öppnar boken så har jag ju skrivit att de får den. Hoppas den är borta i morgon. 


Judisk familjehistoria. Mycket intressant. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback