Jag rör mig inte ur fläcken

Idag bestämde jag mig för att jag bara ville ta det lugnt och sitta på farstukvisten och läsa, lösa korsord och lyssna på fågelkvitter. Sagt och gjort, ungdomarna gjorde en egen utflykt, vi har nämligen båda bilarna med oss. 


Röda faran på äventyr i Dalarna. 

Ove och jag tog en promenad upp till toppen med Chili och drömde om att ha en stuga allra högst upp med den vidunderliga utsikten i trädgården. Drömma får man göra, har Ove lärt mig. 

När vi alla var samlade igen tog vi en runda på minigolfbanan. 


Stilstudie nummero 1 med kort klubba. 


Lite elegantare spelstil än mor sin. 


Chili jagade bollar på banan HELA tiden. 


Soffi och jag ville ta en bild mitt i sommaren med lite drömmande blickar. 
Det gick sådär, vi var för fnittriga. 

Lite synd är det ändå om mig. Under midsommar fick jag ett (1!) bett av knotten. 
Men vilket jävla bett sen. Infekterat och gör ont som satan, kliar inte alls. 


Skit i det, vi avslutade kvällen med en skön grillning. 


Ove fick sen kolla fotboll och vi andra spelade kort. 
Och på nattpromenaden var ljuset magiskt, svårt att fånga men finns kvar i hjärtat. 


//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback