Hej Kalle, tack Kalle (Moreus)

Idag var det äventyr som väntade. Länge har vi (nåja, jag o Soffi iallafall även om Ove hittade evenemanget) väntat på att få sjunga allsång med Kalle Moreus i Orsa. 
På vägen dit hamnade vi mitt i en cruising med gamla amerikanare. 


Roligast var att folk hade gått man ur huse och satt längs vägarna i solen och fikade, tittade på raggarbilar och vinkade. 
Oss tittade de inte ens på, trots att jag vinkade skitmycket. 
Vädret var med oss med klarblå himmel och sol. 


Vi hade picknick med oss och kunde njuta så länge solen stod högt. 

Även Chili njöt. Hon fick torkat ankbröst att gnaga på och hon var så lycklig. 


Folk var lite dåliga på allsång men vi klämde i för kung och fosterland, Soffi och jag. 


Det blev en helt ljuvlig kväll med fina bakgrundsbilder, till mina tankar. 
Fy fan vad jag är lyckligt lottad med fin familj, glada och positiva människor runt mig och ett liv att verkligen njuta av. 


Orsasjön låg spegelblank. 


Utsikt från bilresan hem. Magiskt. 


Tack Kalle Moreus, du är underbar!!!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback