Farväl Dalarna, tjena Märsta

Jag har ju glömt att berätta att vi glömde Chilis koppel när vi gjorde utflykt häromdagen. (Ja, det var säkert jag som var koppelansvarig och vimsade till det)
Vi skulle till Leksands smide och kolla grejer och hittade ett svindyrt tjärat snöre, som vi tänkte köpa som tillfälligt koppel. Men när killen i affären hörde vad jag skulle ha snöret till, klippte han till en bit vanligt snöre. Inte ett öre ville han ha heller. 


Chili var mer än nöjd. 


I morse städade vi ur huset och sa farväl för den här gången. 


Tack Lotta och Ingemar för att ni är så himla bra och duktiga med er fina Siljansnäs stugby. Som vanligt har vi haft det underbart. 

Vi åt frukost/fikade på Siljans bageri. En macka kostade 52:-  ibland är det bra med konkurrens, jag betalar 13:- för likadan macka i tunnelbanan. 

Vi tog vägen över Rättvik med Sveriges vackraste utsikt över Siljan. 



Och fint väder hade vi resten av resan och resten av dagen. 


När vi kom hem hade jag massor med energi. Badade vovve, tvättade skittvätt, lagade mat och packade upp. 
Jag brukar ju glömma och tappa bort saker mest hela tiden. Men idag hade jag snott med mig en av stugans kuddar. Förra året snodde jag stugans kapsylöppnare. 
Tur att mor och far snart åker upp, de får vara bud för kudden. 


Sen satte jag mig i soffan och njöt av mina fina ljusstakar jag köpte på Leksands smide. 



De passar så fint här. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback