Möte, plantering och kalas - huja!

Idag hade jag ett så trevligt samtal på jobbet med herr W, som var turist i Stockholm. 


Ja, jag har frågat om tillåtelse att lägga ut bilden. 

Hur det var, så började vi samtala om hans hemmastad München och när jag kommer dit nästa gång ska han guida mig genom staden. Jag fick till och med hans mailadress. 
En mycket trevlig bekantskap, som fick mig på gott humör. 

Gott humör har jag nog fått av farmor, hon är alltid glad. 
Och glad blev hon när jag dundrade in med mina påsar idag. 


Alltså, jag kan ju inte följa doktorns råd att inte belasta Orvar-armen. Jag vet att det är dumt men jag har ju lovat farmor en blomlåda redan i maj när hon fyllde år, så då var det hög tid att hon fick den idag. 
Vi kvällsfikade med te och smörgås och sen planterade jag blommorna åt henne. 



Million Bells och lobelia. Visst blev det fint?

Farmor blev glad och det var huvudsaken. 



Väl hemma firade vi dagens födelsedagsbarn. Chili fyller 6 år idag! 


Vi sjöng och bjöd på leverpastejtårta. 
Hon slukade den snabbare än blixten. 

Se det där blev ju en riktig hejsan-hoppsan-dag. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback