Lite nere? Köp ett nagellack!

Igår var jag och lämnade blodprover på Danderyd inför läkarbesöket angående proppen Orvar. När sköterskan var klar sa hon:
- Nu får du inte bära med den armen. 
Nähä, tänkte jag, och i den andra armen hade jag Proppen. Hur fan skulle jag komma iväg då då?
Äh, jag sket i det och gick ut med mina två väskor fördelat på två handikappade armar. 
Sen letade jag upp en bänk i skuggan och läste Liza Marklund en timme innan jag gick till jobbet. 

Jag verkar iallafall svara väldigt bra på sprutorna i magen. 


När mamma fick se bilden frågade hon: 

- Tar du dina sprutor så det ska se ut som ett leende?
Det hade jag inte tänkt på men så är det ju. Bättre att se det som ett leende än en hästsko, som syster Björn föreslog. 

Idag på lunchen kände jag mig lite nere och ringde mamma. 
Hon kom med ett så bra förslag; 
- Nina, nu äter du en god lunch, sen går du in på ett varuhus och köper dig ett fint nagellack. 
Precis vad jag behövde! 
Sagt och gjort, åt en god sushi och gick sen och köpte mig ett nagellack i sommarfärg. 
Ikväll skickade jag en bild på lacket och fick ett underbart sms tillbaka. 


Alltså, hon är så härlig min mamma! 

Dagens höjdpunkt var egentligen bedrövligt typisk. När jag klev av tåget i Märsta går jag förbi min bästa vän Elisa. Vi är vänner sen vi var barn och ses inte ofta men är i varandras tankar desto oftare. 
Vi hade suttit i samma vagn och hon hade till och med gått förbi mig på tåget. Typiskt, vi måste ses snart, för vi har ju massor att prata om. 

Ni vill säkert se mitt nya nagellack. 
Här är det:


//Najno



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback