Blodproppen Orvar

Idag var det en upp- och nedvänd dag!


Det började faktiskt i torsdags när det gjorde ont på insidan av överarmen. Jag trodde jag blivit stungen av en geting för det var varmt och svullet. Ont gjorde det hela tiden. 
Efter ett par dagar har nu "getingsticket" krupit ner på underarmen. 
Ove trodde jag hade musarm efter allt spelande av Candy Crush. Till slut trodde jag det med. 
Men i morse när jag med full packning (tänkte träna på SATS) gick till bilen kände jag att jag inte orkade med värken. 
Jag åkte till doktorn. 
Där togs blodprov för att utesluta infektion. Jag var frisk! 
- För att utesluta blodpropp skickar jag dig på ultraljud av armen. 

Jaha, tänkte jag och åkte därefter och jobbade, då ultraljudet var på eftermiddagen. 
Fröken Blomster tog över mitt arbetspass på eftermiddagen (tack för det) och jag drog till Löwenströmska.  


Min utsikt en stor del av dagen. 

På Löwet konstaterade läkaren med blixtens hastighet att "jovisst har du en propp i armen". En rätt så stor dessutom men lyckligtvis ytlig. 
Tillbaka till husläkaren, som remitterade mig vidare till medicinakuten på Danderyds sjukhus. 



Så här kan man se ut när man just fått veta om proppen Orvar. 

Då var jag trött på att sitta ensam i väntrum så jag ringde Sofia, som hängde med till Danderyd. 
Det var knepigt att hitta på stora sjukhuset men vi följde bara den gula linjen. 



Skönt med sällskap då väntetiden var två timmar, trots remiss. Vi skrattade oss igenom den tiden faktiskt. 



Doktorn kom och förklarade allt som kommer att hända med medicinering och utredning och sen kom syster Björn med en spruta i handen och med den skulle  - JAG STICKA MIG SJÄLV!!!
Jomen, det gick fint, jag har gott om underhudsfett. 
Nu ska jag ta sprutor i tre veckor och sen går vi vidare. 
Och idag är det den 7 juli. 
Vet ni hur länge mitt frikort på sjukvård gäller. 
Inte det?
Jo: till och med 7 juli. 
Så allt var gratis!!!


//Najno


Kommentarer
Nina Björklund säger:

Hejsan Bruden, låter inte roligt men tur att den inte var allvarligare. Hoppas ändå att du får en bra sommar
Kram på dig

2015-07-08 | 08:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback