Maxad, rolig torsdag

Det var ett satans väder i morse med regn och storm. Jag fick dra ut hunden, som snabbt kissade två gånger i närmaste buske och sen ville in. 
Rosersbjörken har jag inte ens lyckats fota med lite snö i år. 

Så här mörkt ute var det i morse när jag åkte till Sats. 
Kats, Bodilski och jag träffades och tränade en timme innan jobbstart. Det var superjobbigt och skönt. Så nu är vi på banan igen efter sjukdomar och annat pyssel. 
Sen rusade dagen förbi med stort biljettsläpp och goda chokladbitar med bilder av Sibelius & Nielsen på, som coola Paola tagit fram. 

De här är för kunderna men livsfarliga för oss som jobbar, då de är svingoda, Elizabeth Shaw-choklad, som vi sålde i taxfreebutiken jag jobbade i på Arlanda för ca 30 år sen. 

Efter jobbet kom min kära dotter in till stan för att ha en tjejkväll med mig. 
Vi gick till Taco Bar och käkade lite mat. 
Toaletten fick klart underkänt. 

Hur läbbig som helst. 

Sen begav vi oss ut till Djurgården med spårvagnen och till Cirkus för kvällens huvudnummer. Jag hade köpt biljetter till "Livet är en schlager" med Peter Jöback, Helen Sjöholm, Johan Glans med flera, i julklapp till Soffi. 



Musikalen med musik av Fredrik Kempe var så himla bra och tre timmar bara svischade förbi. Vi både skrattade och grät båda två och jag älskar Peter Jöback ännu mer än förr. Åh, vad han är bra!



Framför oss satt en farbror med tröjan bak och fram. 

Hur kul som helst, men efter pausen hade han vänt tröjan åt rätt håll. 
På vägen hem slirade vi hem lite hamburgare som nattamat. 

Tack älskade unge för att jag fick rå om dig en hel kväll på tu man hand. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback