"Ledig" måndag med träning

I morse fick jag en mjukstart på min lediga dag genom att skjutsa Sofia till jobbet. Vi har alltid haft lätt för att prata med varandra i just bilen. 
Det får mig att tänka på när Sofia var i tonåren och, som det kan vara, samtalstonen mellan oss var inte den trevligaste. 
Då bestämde jag att vi skulle ta bilen och bara åka dit näsan pekade på ett höstlov. 



Vi började i Trosa, sen övernattade vi i Kalmar. Den staden gillade vi och stannade en natt till. Vi fortsatte till Öland men där var ett sjujäkla väder så när vi precis åkt av Ölandsbron och kommit tillbaka till fastlandet, så stängde polisen av bron på grund av väderleken. 
Vi åkte då till Karlskrona och lyckades pricka in en torsdagkväll med alla affärer öppna till 22. Två timmar pyssel på Panduro blev det då bland annat. 
Efter det begav vi oss till Jönköping och tog in på hotell Savoy, nyrenoverat uppgraderat rum med den största säng vi legat i. Sen åkte vi hem till pappa Ove. 

Hur som helat, det var en av de roligaste och finaste resorna jag gjort och faktiskt så blev vår relation mycket bättre efter den här resan. 

Jag hade annars idag tänkt åka till Sats och träna men istället storstädade jag ett av lägenhetens rum och det plus en 4-kilometers promenad med Chili fick gälla som träning. 

Kollade lite Netflix (House of Cards), läste lite, tvättade lite och till kvällen spelade vi Hotell. En variant på Monopol men man köper hotell. 

Jag blev bankrutt och långa killen skrattade hela vägen till banken. Grattis!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback