Lat invigning med extra lunch

På Lyckostigen behöver man inte ha en sån där skylt på dörren som vi har, som det står "Ingen reklam,tack". 
Reklamen delas ändå inte ut såg jag i morse när jag mötte en hel vagn full med reklam vid piskställningen bakom gården. 


Lättförtjänta pengar för en lat utdelare. 

Och på Hötorgets tunnelbanestation kom jag precis när de förberedde högtidlig öppning av den renoverade stationen. Renoveringen har "bara" tagit  två år. 


Sen undrar jag hur man tolkar ordet snart. 
Det kan ju faktiskt vara hur länge som helst. Särskilt med en trasig rulltrappa. 




Till lunch blev jag så sugen på de där små goda vårrullarna man får på Pong. 
Tjejen bakom disken bjöd mig på några extra till min lunch. Tack, säger jag. 


Jag som är galen i galor, kollade naturligtvis på Guldbaggen ikväll. 
En del var så pinsamma att skämskudde behövdes, men jag är ändå nöjd med kvällen. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback