Inventering - av frys

Oj, oj somnade vid 4- tiden i morse och gick upp vid 7. Lite för lite sömn. 
Jag kom iallafall iväg och vid 9-tiden träffades Kats och jag och slutförde inventeringen i vår butik. 
Det kändes bra att göra en riktig sådan med stängd butik vilket vi inte lyckats göra förr om åren. 
Så det bör bli den bästa vi gjort.

Jag gick hem lite tidigare och vips blev jag på shoppinghumör. 
Gick till Bredenberg och hittade en perfekt dunjacka på rea. 

Den sitter som en smäck och jag är så nöjd. Tack Nina! 

Väl hemma var jag så pigg att jag lekte bartender. 

Medan Ove lagade fredagsmiddag bjöd jag på drink. 

Jag spred lite glädje och gjorde sällskap. 

Ove invigde sin julklapp från mig; fritösen. Den kommer vi använda mycket, det känner jag på mig. 

Vi fuskade med frysta pommes. Nästa gång blir det färska potatisar. 
När jag skulle plocka ur pommes frites ur frysen fick jag knappt ut korgen. 
Undrar varför. 

Har inte frostat av vår gamla frys på flera år (7), så då gjorde jag det. 

När jag la mig på soffan kom Ove med fredagsmyset till mig. 
"På spåret" och en påse Plopp, det är livet. 

En skön arbetsvecka med tre arbetsdagar är till ända. 

Frysen kommer nog ta hela natten på sig. Men det får den göra. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback