Boeuf a la Najno

Ännu en riktigt skön dag med familjen. 

Lång sovmorgon, frukost med Ove och kolla längdskidor. 
Senare på dagen lekte jag husmor och fick för mig att göra en boeuf Bourguignon. 

Hade inget annat rödvin än en fin Amarone, som Ove fått i present. 
Den passade utmärkt som grund i grytan. 

I två och en halv timme fick den puttra och jäklar vad god den blev. Ja, jag kan bara jag vill. 

Senare bestämde Ove och jag att nu fick det vara slut med jul. 
Fina granen åkte ut på Oves alldeles egna sätt: 

Jodå, han klipper bort varenda gren och sen blir det bara pinnen kvar. 
Varje år föreslår jag att vi ska kasta ut den genom vardagsrumsfönstret på baksidan av vårt hus. Men Ove vinner diskussionen varje år. 
Efter plundringen blev det storstädning. Så nu har vi rent och fint igen. 

Åkte en tur till Arlanda och lämnade en bil till Soffi, som jobbar natt. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback