Hemlig läsning, konsert i himlen

Det blåste storm på den ensamma Rosersbjörken i morse. 

Vid lunch kom Jullan förbi och såg intellektuell ut med en bok under armen. 


Men när man skrapar på ytan (eller omslaget) så döljer sig nåt helt annat! 



Jobbar man som publikvärd får man ha sina knep...
Tänk på det nästa gång ni ser nån som läser på tåget och kanske rodnar till Leif GW Perssons bok. 


En alldeles vanlig onsdag var det annars med två kvällskonserter. 
Som tur var jobbade jag bara fram till den ena så jag kunde gå på den andra. 

Bodilski och jag drog först till fin-Sawadee, som har bytt namn till Rajawadee. 

Menyn är densamma. 
Dessutom får man 20% rabatt på maten om man visar upp sin konsertbiljett. 



Bästa musiksällskapet Bodilski. 

Nisse Landgren, trombon, Jan Lundgren, piano, Göran Söllscher, gitarr, med flera gav oss en härlig konsert som en hyllning till Frank Sinatra. 
Det var länge sen jag var på en konsert där jag kände igen varenda sång och melodi. 
Och med de här musikerna, jag var i himlen!!




I Grunewaldsalen (ska vara tyskt y) i vårt vackra blå hus, i Stockholm, Sverige, världen. 
Ikväll mådde jag prima. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback