Försenad på grund av - bomfel

Eftersom jag missade träningen igår var det bara att ställa klockan och svischa iväg till träningslokalen. 
Där fanns redan Kats och sen tränade vi tillsammans. 

Det var en skön början på denna tisdag. 

Igår körde jag bilen till Väsby för att kolla hur lång tid det tog och hur mycket tid jag sparade i förhållande till att ställa bilen i Rosersberg. 
Snacka om tur, för tågen var försenade från Rosersberg på grund av bomfel. Jo, det är så att när jag ska parkera i Rosers åker jag över järnvägen med bommar. Det krånglade igår. Men eftersom det går fler tåg från Väsby så blev jag inte drabbad. 
I morse kunde jag utan problem åka över järnvägen och ställa mig på parkeringen i Rosersberg. 

Värre var det när jag kom hem nu ikväll. 


Gråsuggor, varningsskyltar och rödljus. Men inte ens en liten lapp om alternativ väg. 
Tur då att jag kan industriområdet i orten och kunde ta en alternativ väg efter en rundpall vid järnvägen. 
Suck!

Det var annars finbesök på jobbet idag. Fru W och hennes gulliga dotter skulle gå på två av våra visningar. 

Totalt hade vi över 100 barn och vuxna i biljettkontoret. 
Det hinner bli en jäkla ljudnivå innan de går iväg på visningen och idag snattade en unge mitt framför ögonen på oss. 
Märkligt att ingen vuxen kommit och betalat för det barnet snodde. Tyvärr var hen så snabb och försvann i mängden av barn så inte ens vi fick tag i hen. 

Tusan, jag tyckte ordet hen var så töntigt när det kom. Men nu tycker jag det är utmärkt att använda när man inte vet/vill veta vilket kön det var på t.ex snattaren. 

Dottern och långa killen gjorde gudomligt goda pannkakor. 

Denna vecka börjar de båda nya jobb. En av de börjar 4 på morgonen och den andra 4.45. 

Sov gott!!

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback