Dopp i soppan med gos

Ni vet kanske hur det kan vara natten efter ledigt och jobb nästa dag. Ibland är det helt omöjligt att somna, man ligger och tänker; "om jag somnar nu har jag sovit 8, 7, 6, 5 ..... timmar"
När jag var nere på talet 3! timmar, somnade jag i natt/morse. 



Usch jag har varit så trött att jag mått illa hela dagen. 
Och med trötthet kommer dåligt humör. Jag har dessutom behandlat min torra hårbotten under helgen så mitt hår ser ut som om jag tvättat det med matolja. 

Chefen hittade dock ett par simglasögon som någon hade tappat i snöyran idag och passade på att muntra upp mig. 

Det lyckades kan jag säga. Så skönt med människor med lika galen humor som en själv. 

Jag åkte hem och Soffi hade lagat en nya fartig (läs kryddstark) kycklingrätt. Den var så god. 
Och med den inspirationen ställde jag mig och gjorde en supergod champinjonsoppa till mig själv. 



Den ska jag äta till lunch i morgon. Ska köpa nåt gott bröd att doppa i soppan. 

Och sen en bild på en hund som trivs att krypa in i våra kläder och gosa. Här i Lillmattes halsduk (vad gjorde den i soffan, Sofia?). 


//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback