Det här med matlagning

Jag har alltid haft väldigt dåligt självförtroende när det gäller att laga mat. 
Så när jag var mammaledig för drygt 20 år sen tog jag "Vår kokbok" och följde recepten till punkt och pricka och bjöd Ove på diverse uppiffade rätter. 
En dag sa han: 
- Kan vi inte äta bara korv och makaroner. 

Ja, han blev nog lite trött på falukorv med knaprigt täcke, kålpudding, höns i curry och annat. 

Men för ca 10 år sen kommenterade en kompis mitt sviktande självförtroende med: 
- Men Nina, jag har då aldrig fått dålig mat hos dig. 

Så det hjälpte mig naturligtvis att gaska opp mig. 

Numera kör vi ju söndagsmiddag en gång i månaden med mor och far och idag var det hemma hos oss. Jag tycker nu att det är kul att skapa en trerätters. 


Men idag gick det inte alls. Tur att det var mor och far som fick ta smällen. 
Förrätten lät så god; inbakad avokado med mozzarella och salsa. 


Alltså, det var vedervärdigt! Fy vilket äckligt recept. Ingen bör äta detta. 

Varmrätten var boeuf Bourguignon, återigen med fin Amarone som bas. 



Den blev bra. 

Sen hade jag glömt efterrätten så medan vi spelade kort kastade jag ihop en väldigt kladdig kaka med vispad grädde. 
Den blev superbra! 

Tack mor och far för att ni kom och var försökskaniner. 
Nästa gång är vi gudskelov hos er och då blir det garanterat bra mat. 


//Najno 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback