Attjo, prosit, hejsan

Skönt att jobba på en arbetsplats där man bara möts av förståelse om man inte är på topp. 
Där man inte behöver sitta i fronten om man inte mår bra. 

Där man får skratta sig tårig och sen helt normalt svara i telefonen: "Konserthusets biljettkontor, Nina". 

Där man gillas för den man är och inte bara för det man presterar. För presterar, det gör vi allihop, och mer därtill. 
Kats fick blommor av kund idag. Bodilski fick allergi av äpple. Jag fick snyta mig och spruta nässpray hela dagen. 
Ja, alla gör vi så gott vi kan. 

Nä allvarligt talat, jag är så glad och stolt över att jag vågade byta bana mitt i arbetslivet och vågade gå ner i lön, bara för att få jobba med nånting som jag alltid vetat att jag velat och är bra på. 
Det om något är bra för självförtroendet - och självkänslan. 


Fast nu är glada ljuset slut - iallafall på Sveavägen. 



Ingen mer belysning förrän nästa jul. 

//Najno


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback