Alltid redo en söndag

Dagens goda gärning utfördes på gården när jag var ute med Chili. Hittade en liten gråtande kille med en sparkcykel och en cykel med framhjulet bakvänt så han kom liksom ingenstans med sitt ekipage. 
Jag frågade om han behövde hjälp och hjälp ville han ha. Han bodde också på Lycko och sa när jag tog hans sparkcykel och vridit framhjulet åt rätt håll: 
- Du kan släppa av mig vid 5:an. 

Kändes fint att hjälpa nån i nöd även om Chili var sur för det regnade ute och vi hade ju redan varit ute alldeles för länge. 

Sen blev det en sån där otroligt skön söndag med skid-VM på tv. Försökte hitta Oves systerdotter med barn i publiken men gav upp rätt snabbt. Jättespännande var det med tjejernas sprintstafett. Oh, vad jag skrek i soffan. 

Tv varvades sen med bokläsning, städning, tvättning, plock och upptork av hundspya och därmed sängklädesombytning (jävlar, där fick jag till det). 
Avslutade med dusch och krimserie på 1:an. 
Ut till Arlanda och lämna nattbil till Soffi. 

Nu åter till boken. 
Natti natti


Som sagt, klassiker varvat med - Harlequinböcker. Jo, jo. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback