Rosersbjörken under ett år!!!

Kära mina vänner!
Nu har det gått drygt ett år sen jag första gången tog ett foto på min fina björk vid Rosersbergs pendeltågsstation.
 
Den där björken har liksom blivit en kompis som skiftar utseende och i den mörkaste november så vet jag att om några få månader är den lika grön och fin igen.
 
Jag förstår att ni har längtat så nu kör vi alla bilderna i kronologiskt ordning:
 

2014-11-04 Allra första bilden, ser ni vad grönt det var i november förra året?
Helt galet, och vi som tyckte vi hade en så lång och fin höst i år.
 
 
2014-12-08 Den allra första snön kom och låg kvar en stund.
 

2015-01-14 Här var det kallt, en helt perfekt vinterdag, helt enkelt.
 
 
2015-02-12 Februari var också kall och massa is på (eller åtminstone mellan) spåren. Tågen var försenade väldigt ofta. Och är fortfarande....
 
 
2015-02-20 En vecka senare var det som om det aldrig varit vinter. Det luktar vår!
 

2015-03-25 Det kom aldrig nån mer snö. Skönt, tyckte jag!
 

2015-04-21 En riktig aprildag. Den här perioden varade rätt länge, men sen hände det grejer...
 

2015-05-13 En kväll när jag missade gå av tåget, men jag såg att bladen slagit ut i regnet!
 

2015-05-18 Jamen det blev ju sommar på en gång, vettja.
 
 
2015-06-08 Alltså, alla har klagat på den här sommaren. Jag fattar inte vad ni pratar om. För jag har bara haft sol hos mig.
 

20015-07-21 Ni fattar vad jag menar. Bara sol hos mig...
 
 
2015-09-29 Augusti försvann och plötsligt var det september. Och vädret fortsatte vara fint.
 

2015-10-07 Här, runt pappas födelsedag är hösten som vackrast. I år var det fortfarande sommar.
 

2015-11-09 Typiskt novemberväder. Goodbye, alla löven!
 
Ett år har nu gått med björken och cirkeln är sluten. Ensam på perrongen, varje morgon, ifred med mina egna tankar. Tack, säger jag bara!!!
 
// Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback