Liten duva stjälper ledning

Har inte haft nåt vettigt att skriva om så jag pausade lite i bloggeriet. 
Kom sen på nu ikväll att jag ju nästan aldrig skriver om nåt vettigt så det är liksom bara att fortsätta. 

Har tyvärr stora sömnproblem just nu så att ta sig upp på morgnarna är inte helt lätt. Men jag kommer iväg även om jag ibland inte vet hur. 
Idag var det en duva som satte sig på en kontaktledning på centralen och ledningen gick sönder och kaos skapades. 
De höll fortfarande på med reparationerna när jag åkte hem. 


Jamen för helvete, det finns ju miljoner duvor på centralen, då borde ledningarna gå sönder hela tiden ( och det gör de ju också...)
Kan ni fatta att en (1!) duva åstadkom allt detta. 



Chili låg iallafall lugnt på perrongen på väg hem och väntade på det försenade tåget. 

Ikväll tänkte jag träna, sagt och gjort, plockade grejer i lägenheten i en timme och dammsög. Sen var jag genomsvettig och helnöjd. 
Åkte till och med och hämtade ungdomar vid stationen fast jag inte behövde. Bara för att jag ville!

På väg hem från garaget roade långa killen Chili med att kasta nyklippt gräs som hon jagade. Jävlar, vad hon kan hoppa. 




Nu ska jag återgå till min bok. Författaren till "Hundraåringen" har skrivit en till bok. 


Finurlig och rolig. Den lovar gott. 

Märkligt, jag riktigt längtar efter mor och far som är i Dalarna. Får bjuda på middag när de kommer hem. Undrar vad jag ska bjuda på?! Fortsättning följer om menyn. 

//Najno

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback